2 Kasım 2009 Pazartesi

İzmir'de zorunlu din dersine karşı eylem

İZMİR - Eğitim-Sen, Öğrenci Velileri Derneği ve Alevi Bektaşi ve Yöre Dernekleri Platformu, zorunlu din dersinin kaldırılması talebiyle İzmir Valiliği'ne dilekçe sundu.

İzmir Büyükşehir Belediyesi önünde toplanan Eğitim-Sen, Öğrenci Velileri Derneği İzmir Şubeleri ile Alevi Bektaşi ve Yöre Dernekleri Platformu üyeleri, "Zorunlu din dersi ve AKP 12 Eylül rejiminin ürünüdür", "Darbe ürünü zorunlu din dersine hayır", "Yargı kararları uygulansın" yazan dövizler taşıdı.

Basın açıklamasını kurumlar adına okuyan Eğitim-Sen 2 Nolu Şube Başkanı Ercan Dumbak, okulların açılmasının üzerinden yaklaşık 1 aylık bir süreç geçtiğini hatırlatarak, "Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi adı altında bir mezhebe dayalı İslam anlayışı yeniden farklı inanç kesimindeki insanlara dayatılmaya bu yıl da devam ediyor" dedi.

Yargı kararlarına rağmen 'zorunlu din dersinin' kaldırılmamasına tepki gösteren Dumbak, eğitim sistemindeki bu uygulamanın farklı inanç kesimlerini rahatsız etmeye devam ettiğini söyledi.

Zorunlu din dersi uygulamasının 'hak ihlali' olduğunu ifade eden Dumbak, "Eğitim hakkına, din ve vicdan hürriyetine aykırı olan bu uygulamanın kaldırılmasını istiyoruz" şeklinde konuştu.

İzmir'de zorunlu din dersine karşı eylem

Dumbak'ın ardından söz alan Alevi Bektaşi Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi İshak Kocabıyık ise, hukuksal anlamda elde ettikleri kazanımların pratikte de işlevli olması için gerekli başvuruları yapacaklarının altını çizerek, "Bizler yargı kararlarının uygulanmasını istiyoruz. Zorunlu din dersinin kaldırılması için yürüttüğümüz mücadeleyi bundan sonra daha da yükselteceğiz" diye konuştu.

Açıklamanın ardından İzmir Valiliğine giden kurum temsilcileri, zorunlu din dersinin kaldırılması talebiyle topladıkları dilekçeleri yetkililere iletti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder